pregnancy

Posisi Tidur Yang Selamat Ketika Hamil


Ketahui mengenai kedudukan tidur yang selamat semasa kehamilan. Tidur di sebelah sisi adalah yang terbaik semasa mengandung. Khususnya, tidur di sebelah kiri anda boleh memberi manfaat kepada bayi anda dengan meningkatkan aliran darah dan nutrisi ke plasenta. Ia juga membantu buah pinggang anda menghilangkan produk buangan dan cecair dari badan anda, yang serta mengurangkan bengkak pada pergelangan kaki, kaki, dan tangan anda.

Adalah idea yang baik untuk memulakan latihan diri anda pada awal kehamilan untuk tidur di sebelah kiri apabila anda boleh. Sudah tentu, tinggal dalam satu kedudukan sepanjang malam tidak mungkin selesa, jadi berpaling dari sisi ke sisi sambil memihak kepada sebelah kiri anda adalah strategi yang terbaik.

Bagi tidur di menggunakan belakang anda, elakkan kedudukan ini semasa kehamilan, terutamanya pada bulan-bulan kemudian.

Inilah sebabnya:

Apabila anda tidur di menggunakan belakang anda, berat rahim anda terletak pada tulang belakang, otot belakang, usus, dan saluran darah utama. Ini boleh membawa kepada sakit otot dan sakit, buasir, dan peredaran otak yang tidak selesa untuk anda dan dapat mengurangkan peredaran pada bayi anda.

Tidur menggunakan belakang anda boleh menyebabkan penurunan tekanan darah, menyebabkan beberapa ibu mengandung mengalami pening. Sebaliknya, dalam beberapa ibu-ibu boleh membuat tekanan darah naik. Akhirnya, tidur belakang boleh menyebabkan berdengkur dan dengan peningkatan berat badan, boleh mengakibatkan tidur apnea. 



Sumber : Pregnancyvideo.net

No comments:

Post a Comment

| Designed by Colorlib