pregnancy

Bagaimana Rokok Boleh Merosakkan Bayi Anda Dan Membawa Keguguran



Sebaik sahaja anda mengetahui anda hamil, anda harus berhenti merokok. Setiap kali anda merokok, ia akan memudaratkan bayi anda. Ini menjadikan jantung mereka lebih cepat berdenyut, menggalakkan keabnormalan dan akhirnya akan menyebabkan keguguran.

Persekitaran merokok tidak baik untuk mana-mana bayi. Jika anda merokok, anda harus pergi jauh dari orang sekeliling dan apabila anda kembali ke dalam rumah, anda tidak dibenarkan memegang bayi selama sekurang-kurangnya sejam selepas anda merokok.


Salah satu daripada sampingan terbesar yang mempengaruhi merokok dikaitkan dengan bayi adalah kematian bayi. Anda perlu memikirkan kesan kesihatan jangka panjang bayi anda. Sebaik sahaja ia menjadi kanak-kanak kecil terdapat risiko pneumonia, bronkitis dan jangkitan dada kronik. Semakin cepat anda berhenti, semakin kecil peluangnya untuk dapat penyakit yang datangnya dari diri anda sendiri sebagai ibubapa.


Untuk berhenti merokok, anda perlu menukar aktiviti anda. Oleh itu, anda perlu memikirkan cara makan dan perkara yang anda lakukan di masa lapang. Mengisi masa anda dengan cara yang lain sama ada untuk berjalan-jalan, memotong rumput atau sesuatu yang lain yang boleh anda lakukan untuk mengisi masa itu.


Berhenti tidak mudah. Merokok adalah ketagihan. Doktor anda akan merujuk anda kepada majlis berhenti merokok dan juga perkhidmatan berhenti merokok yang disediakan oleh kerajaan.


Fikirkan kebaikannya: ia bagus untuk kesihatan anda, ia bagus untuk kesihatan bayi anda dan juga dapat menyelamatkan banyak wang anda !


Perihal video: Tracey Owen menerangkan bagaimana merokok boleh membahayakan bayi anda dan juga menyebabkan keguguran dan komplikasi kelahiran yang lain.







No comments:

Post a Comment

| Designed by Colorlib