baby scanhd liveinfopregnancy

Ultrasound Scan : Apa Yang Anda Akan Dapat Mengenai Bayi

Dalam kehamilan anda, anda ditawarkan dua peluang untuk melakukan imbasan - sekitar 12 minggu dan satu lagi pada 20 minggu. 12 minggu yang dilakukan pada tarikh kehamilan anda. Tidak semua hospital menawarkan ini. Imbasan 20 minggu anda dilakukan untuk melihat struktur bayi untuk memastikan ia berkembang dengan baik dan mengecualikan keabnormalan seperti Spina Bifida atau kecacatan jantung.

Tiada kesan sampingan yang diketahui untuk melakukan imbasan sama ada anda atau bayi anda. Anda perlu mempunyai sekurang-kurangnya setengah liter air pada kira-kira satu jam sebelum anda mengimbas. Alasannya ialah untuk mengisi pundi kencing anda dan menolak rahim anda yang merupakan organ pelvik anda ke dalam perut supaya mudah dilihat oleh sonographer.

Kemudian dari sana, apa yang akan anda lakukan adalah apabila anda melihat sonographer, mereka akan menyuruh anda berbaring di sofa, mereka akan meletakkan gel sejuk pada perut anda dan meletakkan transduser di perut, menghantar gelombang bunyi supaya mereka dapat mengenal pasti bahagian-bahagian bayi anda.

Ini supaya mereka dapat melihat bagaimana perkembangan bayi anda dan berapa umurnya. Biasanya, jika anda menjalani imbasan 12 minggu, perlu ditempah pada peringkat awal kehamilan. Mereka akan memberi anda peluang untuk membuat temujanji atau dia akan membuat temujanji untuk anda.

Rata-rata imbasan mengambil masa 15 minit tetapi jika ia lebih rumit, ia boleh mengambil masa sehingga 45 minit supaya bersiap sedia. Imbasan semasa kehamilan adalah masa yang hebat untuk anda dan pasangan anda untuk mengukuhkan hubungan dengan bayi anda. Ini adalah kali pertama anda menyedari apa yang berlaku dengan badan anda dan anda dapat melihat apa yang sedang berkembang di dalamnya. Nikmatilah - Ini adalah salah satu masa terbaik kehamilan anda.
 



Sumber : Pregnancyvideo.net

No comments:

Post a Comment

| Designed by Colorlib